KUNDSERVICE

Öppettider

Mån - fre 10:00 - 18:00

betalning & faktura

Priserna angivna på www.vallonmassing.se är inklusive moms, men inte alltid inklusive frakt. Vallonmässing reserverar sig för att varor kan vara slutsålda. Vi reserverar oss även för pris- och valutakursförändringar.

De eventuella rabatter som står angivet gäller både på hemsidan och i fabriksbutiken i Söderköping om ingen annan information anges. För närvarande har vi ingen försäljning av presentkort.

Vi använder Klarnas betaltjänst Klarna Checkout för enkel betalning. Därför erbjuder vi följande betalningsalternativ:

  • Klarna konto
  • Klarna faktura
  • Klarna delbetalning
  • Kortbetalning
  • Direktbank

Vid retur av en vara köpt på www.vallonmassing.se som är returnerad och returen blivit godkänd av oss, sker återbetalningen på samma sätt som den ursprungliga betalningen. Återbetalningen sker inom 30 dagar.

Vi arbetar ständigt för att utveckla säkerheten så att vår E-handel ska vara så säker som möjligt att handla på.

köpvillkor

När en beställning görs på www.vallonmassing.se ingås ett avtal mellan kund och Vallonmässing, Org. Nr: 556873-2597.

Då Vallonmässing tillämpar svensk lag så kommer inga kontantinköp till personer under 16 år eller kreditköp till personer under 18 år att godkännas.

Kunder under 18 år behöver målsmans godkännande.

Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser och ”tryckfel” på hemsidan.

När du skapar en profil på www.vallonmassing.se och accepterar vilkoren så förbinder du dig också att följa villkoren. Du intygar också att du tagit del av informationen om personuppgifter. När vi mottagit din orderbekräftelse har ett avtal om köp ingåtts mellan oss. I enskilda fall kan vi dock neka en beställning.

Genom att slutföra köpet så så erkänner du dig vara betalningsskyldig.

Du som kund har ansvar för att de uppgifter som fylls i är korrekta och fullständiga.

Detta innebär att du även ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. De personuppgifter som vi får in i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). De kommer ändas att användas av oss och transportfirman och alltså inte lämnas ut till en tredje part.

När du besöker vår webbplats sparas så kallade “cookies” i din webbläsare, enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies bli informerad om hur de används.Eftersom att cookies bland annat håller reda på vilka varor som du lagt i varukorgen är det viktigt att du har cookies aktiverat i din webbläsare innan du genomför ditt köp.

Alla priser på webbplatsen anges i SEK och är inklusive moms. Avgifter för frakt anges separat.

Vi använder Klarna checkout vilket innefattar följande betalningsalternativ: Faktura 14 dagar, Räntefri delbetalning, Kortbetalning och direktbetalnig från ditt bankkonto.

Våra varor är angivna med en estimerad leveranstid. I de fall en vara returneras till oss på grund av att de inte hämtas ut hos ombudet förbehåller vi oss rätten att fakturera för den eventuella fraktavgiften. Om varan inte har hämtats ut och krävt handpenning, så ses handpenning som en betalning för det arbete som lagts ned på produkten.

Upptäcker vi en leveransförsening så kommer vi att kontakta dig så fort som möjligt.

Om din beställning innehåller varor som både finns och inte finns på lager så kommer varorna att skickas i ett gemensamt paket om inga andra önskemål gjorts.

När varorna kommit fram till ombudet kommer du att få en avisering via ett sms eller telefonsamtal om var och när paketet ska hämtas. Paketet ska hämtas ut från ombud senast 14 dagar efter att det anlänt. Om beställningen är så pass liten att den kan gå som brev så skickar vi den givetvis direkt hem till brevlådan.

Vallonmässing har 365 dagars öppet köp. Presentkort och förädlade produkter kan inte returneras, varken i fabriksbutiken eller till vårt lager. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i originalkartong samt med etiketter kvar.

Enligt reklamationsrätten har du som konsument rätt till 3 års reklamationsrätt på de varor som du köper via vår e-handel.

Reklamationsrätten täcker de varor som är felaktiga. Det är viktigt att du kontaktar oss så fort du upptäcker ett fel med våra varor, då reklamationen ska göras inom en skälig tid från det att felet upptäckts. Ersättningen för felet kommer vi att komma överens om enligt Allmäna reklamationsavdelningens riktlinjer. Visar det sig att varan inte är felaktig, förbehåller vi oss rätten att neka en reklamation (i enlighet med konsumentköpslagen).

Vi står för returfrakten för reklamerade varor.

Vi tillämpar de riktlinjer som Allmänna Reklamationsnämnden målat ut om en tvist skulle uppstå.

frakt & leverans

Fraktkostnaden uppgår till 99 SEK per beställning om priset uppgår till 999 SEK. Överstiger beställningen 999 SEK så bjuder vi på frakten.

Vi skickar våra produkter paket. Antingen till ombud, alternativt för uthämtning i fabriksbutiken på Harsby Gård i Söderköping.

För lagerförda varor ligger leveranstiden på 1-4 arbetsdagar om inget annat förmedlats. För varor som inte finns på lager eller som är specialbeställda kommer leveranstiden att variera.

Levererade varor ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar innan det skickas tillbaka till oss. Om varan inte hämtas ut i tid så tillkommer en avgift om 200 SEK för frakt och hantering. Undantag kan ges på avgiften om du som kund kan påvisa goda skäl till varför beställningen inte hämtats ut. Dessa skäl måste i så fall redovisas så snart som möjligt till kundservice@vallonmassing.se

Om varan är specialbeställd och en handpenning erlagts så förbehåller vi oss rätten att behålla handpenningen för det arbete som lagts på produkten.

returer & reklamation

Som privatkund har du rätt till 14 dagars ångerrätt på produkter köpta på www.vallonmassing.se. Du har alltså rätt att packa upp och syna produkterna och inom 14 dagar från att köpet gjordes ångra köpet. Om du ångrar ett köp så är det viktigt att både produkten och originalförpackningen skickas åter till oss i oförändrat skick. Det får inte vara några synliga skador på vare sig produkten eller originalförpackningen.

Ångerrätten gäller inte på specialtillverkade produkter som inte ingår i Vallonmässings ordinarie sortiment.

Om du köpt en vara av Vallonmässing som du vill göra en retur på ska du i första hand kontakta oss genom att fylla i mailformuläret som du hittar i ”Kundservice” längst ned på sidan. Efter att vi godkänt returen så ska varan skickas tillbaka i sin originalförpackning. Vid retur står du själv för fraktkostnaden till oss. Returen görs i så fall till:

Vallonmässing AB

Harsby Gård

614 31 Söderköping

Om du köpt en produkt via hemsidan så sker återbetalningen på samma sätt som ursprungsbetalningen, om ingen annan överenskommelse har gjorts.

Återbetalningen tar upp till 30 dagar.

Enligt konsumentköpslagen har du som konsument tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten innefattar i första hand fabrikations- och materialfel. Det är viktigt att du kontaktar oss snarast möjligt efter att ett fel upptäckts. När du gör en reklamation så kontaktar du oss genom mailformuläret under fliken “kundservice”. I mailet ska du beskriva felet så noga som möjligt i text och med minst en bild. Du ska även skriva med ordernumret i mailet.

vid frågor du ej finner svar på ovan är du välkommen att maila oss via formuläret nedan