Leverensvillkor

I daglsäget levererar vi endast inom Sveriges gränser. För större leveranser som måste skickas på pall så styr avståndet priset.

Leveranstid

Leveranstiden på våra lagerförda produkter ligger på 2-4 helgdagar oavsett leveranssätt. Om produkten inte är lagerförd eller är specialbeställd kommer leveranstiden att bli längre än det. I största möjliga mån kommer vi att försöka förmedla den förväntade leveranstiden på dessa produkter.
För lagerförda, mindre varor, som kan skickas med postpaket eller vadderat brev är normal leveranstid en till tre arbetsdagar om varan ska skickas inom Sverige och du har angivit ditt mobiltelefonnummer. Har du inte angett ett mobiltelefonnummer tillkommer 1-2 dagar på leveranstiden.
Till postnummerområden med lantbrevbärare (Där tredje siffran i postnumret är en femma, XX5 XX) kan leverans ta en – tre dagar längre än normalt.
Paketet ligger endast kvar hos utlämningsstället under 14 dagar från ankomstdatum, efter det kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Om varan inte hämtas ut i tid så tillkommer en avgift om 200 SEK för frakt och hantering. Undantag kan ges på avgiften om du som kund kan påvisa goda skäl till varför beställningen inte hämtats ut. Dessa skäl måste i så fall redovisas så snart som möjligt till retur@vallonmassing.se Notera att vi debiterar en avgift på handpenningen för ej uthämtade paket, se Returvillkor.

Uthämtning i butik

Om ni placerar er order och väljer alternativet “hämta ut i butik” så reserveras varan i den mån som varan/varorna finns i lager. Ni är sedan välkomna att titta förbia fabriksbutiken när ni får tid för att hämta upp beställningen.

Delleveranser

Om bara en eller några av varorna i beställningen finns på lager kommer de levereras i en delleverans. Detta innebär dock att ni endast betalar fraktkostnaden motsvarande den för en beställning.

Leveransbesked

I vissa fall kan leveransbesked också erhållas från transportören om du vid beställningen har uppgivit mobiltelefonnummer och mail.

Dröjsmål i leverans

Vallonmässing har som mål att leveranserna alltid ska komma fram i tid, med om eventuella dröjsmål ändå skulle uppstå ber vi er att så fort som möjligt kontaktar vår kundservice så att vi kan undersöka saken.
Om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för dig kan du ha rätt att häva köpet. Kontakta oss omgående om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tidpunkt.

Transportskador

Vi har valt transportörer som värnar om god kvalitet i sina leveranser. Ibland kan dock transportskador ske trots detta. Därför ber vi dig att så snart som möjligt att en transportskada upptäcks rapportera detta direkt till transportören, alternativt om du upptäcker skadan efter leveransen, rapportera till oss på kundservice@vallonmassing.se.

Leveranssätt och fraktkostnader

Vallonmässing AB levererar endast till leveransadresser inom Sveriges gränser.

Hämta beställning i vår fabriksbutik i Söderköping

Vi tar ingen extra avgift (tex. för frakt) om du väljer att hämta ut varan i Vallonmässings fabriksbutik i Söderköping. Vid uthämtningen skall giltig legitimation medtagas. Hämtas paketet ut av någon annan än beställaren, måste både beställarens och personen som hämtar ut paketets legitimationer uppvisas.

Hämta beställning på Postombud

För leverans av beställningar med produktvärde som understiger 399 kr tas en fraktavgift om 79 kr. För beställningar med produktvärde över 399 kr är leveransen kostnadsfri. Information om att leveransen lämnat Vallonmässings lager aviseras till den i beställningen angivna e-postadressen. När paketet finns att hämta hos valt postombud skickas ett SMS till det i beställningen angivna mobilnumret. Möjlighet finns även att kvittera ut försändelsen med ett kollinummer tillsammans med giltig legitimation, förutsatt att paketet finns hos ditt valda postombud. Försändelsen kan spåras via www.postnord.se med hjälp av kollinummer. Giltig legitimation ska alltid uppvisas vid uthämtning av försändelse. Hämtas paketet av ombud krävs uppvisande av såväl din som ombudets giltiga legitimation.
Paketet ligger hos ombud i 14 dagar innan det returneras. Detta sker per automatik och återbetalningen sker i så fall till betalsättet som valdes i beställningen (förutsatt att varan inte är specialbeställd/specialtillverkad).

Leveransstatus

På: https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund.html kan du spåra ditt paket med hjälp av ditt sändnings eller kolli-id.

Försenad leverans – Hävning av köp

Skulle vi av någon anledning inte leverera beställningen inom angiven leveranstid har du som kund rätt att häva köpet. Om leveransen blir försenad kan vi föreslå en ny leveranstid. Godkänner inte du detta så har du rätt att häva köpet.

Öppet köp

Vallonmässing har 365 dagars öppet köp. Presentkort och förädlade produkter kan inte returneras, varken i fabriksbutiken eller till vårt lager. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i originalkartong samt med etiketter kvar.

Ångerrätt

Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Skulle du önska att ångra en vara eller beställning måste du kontakta oss senast 14 dagar efter uthämtningsdatum. Efter att du meddelat att du vill utnyttja ångerrätten måste du returnera varan inom 14 dagar. Du har rätt att öppna förpackningen och syna produkten själv. Dock är du som konsument skyldig för kompensation för eventuell självorsakad värdeminskning av produkten. Detta innefattar även originalförpackningen som produkten levereras i. För att tillämpa ångerrätten får du gärna fylla i Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här. Du har inte rätt att tillämpa ångerrätt på förädlade produkter. Du som konsument har rätt till en återbetalning inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet och produkten, om ångerrätten är tillämpbar på produkten.

Returadress

Vallonmässing AB
Harsby Gård
614 31 Söderköping

Retur i fabriksbutiken

Du har möjlighet att returnera eller byta köpta produkter på Vallonmassing.se i fabriksbutiken i Söderköping. Retur eller byte i fabriksbutiken är kostnadsfritt. För retur i fabriksbutik krävs att webbkvittot ska kunna uppvisas.

Retur till lager

Vid retur ska du skicka produkten tillsammans med originalförpackningen och ifylld retursedel. Se till att produkten är ordentligt emballerad för att undvika transportskador. Det är inte tillåtet att tejpa eller klistra direkt på originalförpackningen. Returportot kostar 79 kr och vi räknar då bort det från produktvärdet vid återbetalningen. Vid större leveranser som ska returneras står ni själva för returfrakten. Att returnerna en pall med DHL kostar 999-2000 SEK.

För att få en returfraktsedel och fraktetikett ber vi dig att kontakta kundservice på kundservice@vallonmassing.se.

Öppet köp gäller inte för beställningsvaror.

Notera att vi inte har möjlighet att ta emot varor som skickas till någon annan adress.